+36 1 486 3660 | info@vmgsuli.hu | OM: 035234
1085 Budapest, Horánszky u. 11.
Projektnap - 10.b

Seres Zoltán

26 május 2021

Nincs hozzászólás

Iskolánk 10.b osztályos tanulói 2021. május 26-án bemutatták azokat az alkotásokat, amelyeket a tanév során a földrajzórákon készítettek.

 

A 90 perces bemutató igen izgalmasra sikeredett. A tanulók – a tavalyi tanévhez hasonlóan – idén is projekfeladatokban vettek részt 4-6 fős csoportokban. Valamennyi feladat középpontjában a környezettudatos életmód és a fenntarthatóság állt. A szerdai napon két projektfeladat bemutatása volt terítéken, előbbi keretein belül egy-egy saját vállalkozást kellett beindítaniuk a tanulóknak, utóbbiban pedig az ország lakosságának környezettudatos szemléletét kellett formálniuk valamilyen digitális médium (pl. podcast, reklám, Instagram) felhasználásával. A svédasztal most sem maradt el: a tanulók a fenntarthatóság alapelveit figyelembe véve készítettek, illetve hoztak rágcsálnivalót és italokat.

Az esemény számokban

6 vállalkozás • 1 Instagram profil • 2 podcast • 3 reklám • 8 plakát

A vállalatok logói

Projektnap diákszemmel

Kopornyik Veronika és Katona Petra írása

Az osztályunkban szinte mindenki nagy izgalommal várta ezt a szerdai napot, hiszen ezek a munkák jóformán teljesen az online oktatás alatt készültek, és kíváncsiak voltunk a többi csapat előadásaira. Ezúttal csak magunk között voltunk, és egymásnak mutathattuk meg miket is alkottunk. A projektnapot komoly tervezés előzte meg, először is nehéz volt megtalálni a jó időpontot a bemutatók számára, majd Seres tanár úr menetrendet is készített az alkalomra. Kétféle projektünk volt, ezeket két külön felvonásra osztotta fel, közte egy kis szünettel.  

Az első részben az általunk kitalált és felépített vállalatokról beszéltünk egymásnak. Minden csoport különböző vállalatötletekkel állt elő, amiknek egy közös pontja volt, a környezetvédelemre való törekvés. Nagyon érdekes volt hallgatni, hogyan születtek meg ezek a munkák, hogyan alakultak ki az ötletek, amik a vállalatokhoz vezettek, és mik voltak a célok, amiket szem előtt tartottak munka közben. Miután a vállalatok bemutatásra kerültek, alkalmunk volt megszavazni a szerintünk legjobb projektet. Napunk második részében a másik projektmunkáról volt szó, ami szintén a környezettudatosságot helyezte középpontba. Valójában a feladatunk a környezet védelmének reklámozása volt, különböző módokon és platformokon. Itt is nagyon eltérő munkák születtek, voltak, akik plakátokat, videókat készítettek, esetleg kipróbálták magukat a podcast műfajában, vagy a közösségi médiában kampányoltak. Ez után a rész után is volt lehetőségünk szavazni. 

Az esemény egyébként kicsit olyan volt, mint egy mesedélután, a különböző csapatok a munkáik ismertetésén kívül elmesélték hogyan dolgoztak együtt, hogyan küzdötték le az online tér akadályait, hogyan élték meg a feladatokat és hogyan érezték magukat. Természetesen az evés-ivás sem maradhatott el, az asztalok gyümölcsöket, üdítőket és osztálytársaink által készített süteményeket kínáltak 

Összegezve, alkalmunk nagyon jóra sikeredett, a projektek jelentős része igazán színvonalas volt, sugárzott, hogy sok munkát fektettek beléjük. A hangulat pedig rendkívül családiasnak és örömtelinek bizonyult – mondhatni összehozott minket ez a projektnap és ezzel együtt a földrajz is

Galéria

„Szeresd a környezetet!

Ha ő felborul, mi is!” 

Részletek a projektnaplókból

Számos problémával kellett szembenéznünk, hiszen a cégalapítás nem csak tőkét, kreativitást, jó időzítést és kapcsolatokat, de megfontoltságot, a következmények figyelembevételét is igényli. Mindenképpen egy olyan céget szerettünk volna létrehozni, amely az említett összes kritériumnak megfelel.

Happypaca

tulajdonosok

A környezettudatosság valójában sokkal egyszerűbb, mint azt hinni vélnénk. Mindössze egy kis információszerzés, tájékozottság és tudatos életmód kell. A SalT minden követ megmozgat, hogy a legkörnyezetbarátabb cég legyünk hazánkban. A gazdaságunkban teljes mértékben bio- gazdálkodás folyik, a házhozszállítást biciklis futárjaink végzik.

SalT

tulajdonosok

Boltunk életében fontos szerepet játszik a környezettudatosság. Az emberek nagyon sok szórólapot dobnak el, ami nagyon nagy pénzkidobás és fapazarlás. Úgy döntöttünk, hogy a saját szórólapunkba rakunk egy kis csavart. Ez a csavar egy mag lett. A szórólapunk egyik nagy előnye az, hogy komposztálódik a földben; a papírban magokat rejtettünk el, ha azokat elültetjük és gondozzuk, akkor már csak a csodára kell várni, hogy gyönyörű növény nőjön ki belőle.

Fern Friends

tulajdonosok

Grasskiller3000 - egy reklám a sok közül

A képeket a 10.b tanulói készítették.